Kalender

Õuekuu tõi Läänemaale uued orienteerumismängud – liigu, avasta ja õpi!

Läänemaa koolid tähistavad õuekuu projekti viie uhiuue orienteerumismänguga, mis kutsuvad nii noori kui täiskasvanuid avastama kohalikke paiku värskes õhus liikudes. Mängude eesmärk on ühendada aktiivne liikumine hariva sisuga ning pakkuda mängulist vaheldust igapäevaellu. Iga rada koosneb kümnest kontrollpunktist, kus osalejad saavad nutiseadme abil lahendada erinevaid ülesandeid ja küsimusi. Projekt sai hoo sisse Euroopa päeval, 9. mail, ja on loodud koostöös Spordiliit Läänela, SA Liikumisharrastuse kompetentsikeskuse, SA Läänemaa ning Europe Direct Läänemaaga.

UUEMÕISA orienteerumismäng

Mäng asub Uuemõisa lasteaed – algkooli lähistel. Igas kontrollpunktis on puude külge kinnitatud QR-koodid, mille kaudu saab vastata küsimustele. Mängu on koostanud Uuemõisa lasteaed – algkooli liikumisõpetaja Silvia Ots

Kaardi leiad allalaadimiseks ja printimiseks ka siit:  Läänemaa Koolide Orienteerumismäng Uuemõisa

 

PANGA orienteerumismäng

Rada kulgeb läbi Panga küla ning kontrollpunktide QR-koodid avavad mängulised küsimused. Mängu koostas Ridala põhikooli liikumisõpetaja Pille Raudsepp.

Kaardi leiad allalaadimiseks ja printimiseks ka siit: Läänemaa Koolide Orienteerumismäng Panga

 

HAAPSALU VANALINN orienteerumismäng

Mäng viib osalejad Haapsalu vanalinna tänavatele. QR-koodide kaudu avanevad erinevad mängulised ülesanded. Rajal tuleb liikuda etteantud kaardi järgi. Mängu koostas HLA liikumisõpetaja Ulrika Tülp

Kaardi leiad allalaadimiseks ja printimiseks ka siit: Läänemaa koolide orienteerumismäng Haapsalu vanalinn

 

HAAPSALU PÕHIKOOLI seiklusmäng

Mängu jaoks on vajalik laadida telefoni tasuta äpp “Actionbound” ning skanneerida sealses keskkonnas allolev QR-kood või sisestada mängu nimi “Haapsalu põhikooli seiklusmäng”. Mängu koostas Haapsalu põhikooli liikumisõpetaja Greete Tikerpuu.

Mängu kirjelduse ja juhised leiad siit: Haapsalu Põhikooli seiklusmäng

 

BIOLOOGIATEEMALINE INTERAKTIIVNE LIIKUMISMÄNG HAAPSALUS

Tegemist on loodust tutvustava interaktiivse õuemänguga. Mäng on hariv ja seotud suuresti 8. klassis õpitavaga. Mäng sobib kõigile, kes on huvitatud uutest teadmistest ja naudivad värskes õhus liikumist. Teekonna pikkus on 13 kilomeetrit ja selle läbimine jalgrattal võtab aega umbes 1h ja 15 min, jalgsi kulub selle läbimiseks 2 tundi ja 35 minutit. Sõltuvalt käes olevast vabast ajast ja võimetest, saab mängija valida raja läbimise viisi.

Mängu mängimiseks on taaskord vajalik Actionbound app, kus vali nupp „LEIA MÄNG“, vajuta nupule „OTSI“ ja trüki antud kastikesse bioloogiateemaline. Seejärel vali mäng, laadi alla, võimalus sisestada ka meeskonna nimi ja mängijate nimed ning saabki alustada mänguga.

Mängu on koostanud Haapsalu põhikooli õpilane Pärtel Tederov

Mängu kirjelduse ja juhised leiad siit: Esitan konkursile oma loodud bioloogiateemalise interaktiivse liikumismängu

 

Orienteerumismängud on suurepärane võimalus veeta aktiivselt aega, õppida midagi uut ning avastada kodukoha põnevaid paiku. Mängud sobivad nii õpilastele, õpetajatele kui ka peredele – piisab vaid nutiseadmest ja soovist liikuda!

Läänemaa koolide õuekuu projekt innustab märkama ümbritsevat keskkonda, väärtustama tervislikke eluviise ning suurendab teadlikkust Euroopa Liidu ja liikumisharrastuse teemadel. Tule ja proovi järele – kas sina suudad kõik rajad läbida?