Kalender

Läänlased võistlesid Saaremaa rahvasprindil

2WD-S klassis oli stardijoonel 19 võistlejat. Esikohaheitlust pidasid läänlane Marko Kukuškin saarlase Sander Sepaga. Pärast teist vooru oli veel mõlemal võimalus võita, kuid Kukuškin andis endast kolmandas voorus kõik, sõites välja päeva parima aja ja peale finišit veel kurvist põllu peale. 

Teised läänlased Patrick Madar ja Valmar Gilden jäid viimasteks, neile see rada kohe kuidagi ei sobinud. 

2WD-A klassis esindas läänlasi Rico Rodi, kes pidi tehniliste probleemide pärast sõidu katkestama teises voorus ja tulemust kirja ei saanud.

4WD klassis oli stardis 13 autot. Kaido Saul sai kindla sõiduga 11. koha. 

Kõige rohkem läänlasi – 11 startinust viis – oli stardis SU klassis. Moskvitšiga sõitnud Urmas Roos võitis teise ja kolmanda vooru ning ka kokkuvõttes esikoha. 

Esimesest voorus oli kiireim Egert Jakobi Kalle Kruusma ees. Ka kokkuvõttes tuli Jakobi kõige napimalt teiseks ja jättis Kruusma kolmandaks.

Rauno Uustalu kes näitas head kiirust, oli lõpuks seitsmes. 

Martin Jaanusel tekkisid Kalle Kruusma autoga sõites tehnilised probleemid juba viis meetrit peale starti, aga auto tehti korda ja Jaanus sai teises voorus sõita. Kokkuvõttes oli ta üheksas.

Sander Ilves pidi tagasilla purunemise tõttu katkestama esimeses voorus. 

Viimati peeti Saaremaal rahvasprindi võistlus 2008. aastal. Tänavu oli tehniline kontroll nii karm, et nii mõnigi võistleja ei saanud rohkem kui ainult sõitu Saaremaale ja tagasi nautida, sest auto ei läbinud tehnilist kontrolli. 

Võistlus oli ühtaegu Eesti Autospordi Liidu karikavõistluste viies etapp, Lääne regiooni meistrivõistluste viies etapp, Hepa Premia karikavõistluste viies etapp, samuti SU klassi karikasarja seitsmes etapp, Moskvich Liiga sprindikarika kuues etapp ja Moskvich Liiga suure karika kolmas etapp. 

Kohalike MTÜ Tehumardi Ralli meeste ettevalmistatud võistlustrass nõudis sõitjatelt kõiki oskusi, oli väga hea tehnilise osaga lõik, kiire lõik ja täpne lõik. 

Saaremaa teede kurvid on ju kõik erinevad, kunagi ei tea, millise laia kurvi lõpp läheb kitsaks. Algus oligi käänuline pimedate ja petlike kurvidega osa kuni 1,5 km peale välja, kus oli ka väikseid eksimisi aga päeva naelaks saigi 1,5 km  kurvi tagune 3 põhupalliga šikaan, kus lõppes nii mõnegi sõitja võistlus. 

Nüüd on aega vähem kui nädal autod üle vaadata,sest juba nädala pärast 2 augustil on jälle Ohekatku sprint ja siis nädala pärast 10 augustil Kasari sprint ning nädala pärast 16 augustil Läänemaa rahvaralli Kiired ja Õlised Seltsi korraldada.